PROTEKAL KUVAR

Sa početkom dijete pacijenti često postavljaju pitanja vezana za novi režim ishrane, za ideje pri spremanju hrane. Pripremili smo, iz tog razloga, nekoliko saveta i recepata koje su naši pacijenti podelili sa nama u nadi da ćemo budućim pacijentima olakšati kombinovanje različitih proizvoda sa dozvoljenim povrćem u dijeti.
Za pripremu ručka i večere kombinuje se povrće grupe A i grupe B sa Protekal proizvodima. Ako u toku pripreme jela ne iskoristite sve potrebno povrće za taj obrok, ostatak pripremite kao salatu ili prilog. Kombinovanjem Protekal proizvoda, povrća i sušenog začinskog bilja možete sami osmisliti nove recepte.

Čorbe i krem supe

Čorba od karfiola

U 200 ml vode obariti 50 gr. karfiola ili brokolija, a zatim kad se malo prohladi pomešati sa Protekal supom od povrća. Po želji se može dodati malo belog luka u prahu.

Čorba od tikvica

U 200 ml vode obariti 50 gr. iseckanih ili narendanih tikvica, a zatim kad se malo prohladi pomešati sa Protekal supom od povrća.

Čorba od boranije

U 200 ml vode obariti 50 gr. boranije, a zatim kad se malo prohladi pomešati sa Protekal supom od povrća. Po želji se može dodati malo belog luka u prahu.

Čorba od spanaća

U 200 ml vode obariti 50 gr. spanaća, a zatim kad se malo prohladi pomešati sa Protekal supom od povrća. Po želji se može dodati malo belog luka u prahu.

Čorba od povrća

U 400 ml vode skuvati sušeni crni luk, 50 gr. paprike i 50 gr. paradajza. Kao začin koristiti sušeni peršun, biber i so. Napomena: Ne zaboravite da ovako spremljena čorba ne sadrži Protekal kesicu (slan ukus), stoga je morate ili dodatno pojesti,ili je možete pomešati sa već spremljenom supom dok ne postignete gustinu koju želite ( ukoliko je čorba za Vaš ukus previše gusta).

Čorba sa knedlama

Skuvati dozvoljene količine karfiola i brokolija, na samom kraju kuvanja dodati masu za Protekal pileće krokete u vidu knedli i još malo prokuvati.

Salsa sos

Iskoristiti čorbu kao salsa sos tako što ćete sadržaj kesice promućkati u šejkeru sa 100 ml vode i zatim dobijenu smesu zagrejati u šerpici. Odvojeno izdinstati povrće. Preliti gotovo povrće priremljenim salsa sosom.

Omleti

Količinu vode naznačenu na pakovanju sipati u šejker. Dodati sadržaj kesice i mućkati dok se ne dobije homogenu masu. Nauljiti tiganj (teflonski ili keramički da se ne bi zalepilo) sa par kapi hladno-ceđenog maslinovog ulja imajući na umu dozvoljenu maksimalnu dnevnu količinu i ispeći. Začiniti po ukusu.

Sufle od povrća

U tiganj sipati malo maslinovog ulja, dodati sitno iseckane šampinjone, spanać, zelenu papriku po 50 gr, prah belog luka, sušeni crni luk. Naliti vodom i kuvati sve dok voda ne uvri. Spremiti masu za Protekal omlet sa slaninom i pomešati sa povrćem. Sipati u dublji sud i staviti u mikrotalasnu, sve dok se omlet ne ispeče.

Omlet sa tikvicama i paprikom

Propržiti na teflonu sa malo maslinovog ulja, 50 grama izrendane tikvice i 100 grama zelene paprike. U to dodati Protekal omlet sa finim travama. Servirati uz zelenu salatu.

Omlet sa spanaćem, paprikom i šampinjonima

150 gr. spanaća sitno iseckati i skuvati. 50 gr. zelene paprike iseckati na najsitnije kockice i propržiti na teflonu bez ulja. 100 gr. šampinjona iseckati na listiće i propržiti na par kapi maslinovog ulja. Sve pomešati i začiniti po ukusu: – beli luk, so, biber, majčina dušica. Presuti u tiganj i kad se dobro zagreje, dodati pripremljenu smesu sa Protekal omletom. Pržiti dok omlet ne bude gotov.

Sataraš sa Protekal omletom

Sušeni crni luk dinstati na malo maslinovog ulja i vode, koju treba pomalo dodavati tokom pripreme. Dodati sitno seckanu zelenu papriku i dinstati. Zatim dodati do 50 gr. iseckanog paradajza i začine (so, biber i malo aleve paprike). Po želji se može dodati malo ljute sveže papričice. Dinstati još malo. Dodati Protekal omlet, promešati i još malo propržiti.

Mafini od spanaća, paprika i brokolija

Pomešati u šejkeru Protekal omlet sa finim travama i dodati začine: peršun, origano, beli luk… U 3 silikonske modle za mafine staviti malo spanaća, brokoli i papriku koji su prethodno bili par minuta u mikrotalasnoj. Naliti omlet preko povrća i staviti u mikrotalasnu još 2-3 minuta.

Omlet sa spanaćem i paprikom

U zagrejan teflon sa par kapi maslinovog ulja usuti pripremljenu smesu za Protekal omlet i peći da izgleda kao palačinka. Grilovati ili obariti zelenu papriku u količini od 200 gr. i skuvati i sitno iseckati 100 gr. spanaća. I jedno i drugo začiniti po ukusu i poređati po ispečenom omletu.

Musaka od zelja

250-300 gr. zelja ili blitve obariti i poslagati u pleh. Izdinstati dosta crnog luka i 50 gr. iseckanih šampinjona na malo maslinovog ulja, začinjeno solju, biberom i belim lukom u prahu. Masu premazati po zelju u pleh, a zatim ređati zelje odozgo. Sve preliti razmućenim Protekal omletom i zapeći u rerni.

Pileći kroketi

U šejker sipajti količinu vode naznačenu na pakovanju (ne vode iz frižidera). Dodati sadržaj kesice i mućkati dok se masa ne sjedini. Od dobijene smese napraviti male pljeskavice.

Pileći kroketi sa spanaćem

Obariti i najsitnije iseckati 50 gr. spanaća. Procediti i dodati u smesu za Protekal pileće krokete i peći po uputstvu 15 min. Pripremiti salatu od 150 grama krastavaca i 100 gr. sveže zelene paprike. Salatu začiniti po ukusu i jesti sa ispečenim pilećim kroketima.

Čorba sa knedlama

Skuvati od dozvoljene količine karfiola i brokolija čorbu. I na samom kraju kuvanja dodati masu za Protekal pileće krokete u vidu knedli i jos malo prokuvati.

Protekal hleb

Proteinski slani keks ili pogačice

Pripremiti Protekal hleb sa više vode. Dodati soli i sušene začine po ukusu (crni luk, beli luk, origano…). Ispeći u većem plehu i izlomiti. Ako želimo da dobijemo pogačice – potreban nam je pleh sa mala 24 okrugla otvora. U njih postaviti ukrasne korpice za kolače. Smesu pažljivo sipati u njih i peći.

Proteinski slani štapići

U šejker sipati vodu - 40 ml i u njoj rastvoriti 1-2 kašičice "Dijon" senfa i malo soli. Kada je senf rastvoren, dodati sadržaj kesice Protekal hleba i promešati. Na prethodno obložen pleh pek-papirom masu rasporediti u tanke štapiće dugačke oko 10 cm. Preko po želji posuti malo soli i peći. Ovakvi štapići se mogu praviti i sa dodatkom origana ili sa malo crnog luka i peršuna.

Protekal PIZZA

Pripremiti testo za Protekal hleb i sipati u okrugli manji pleh. Izdinstati 50 gr. paradajza na malo maslinovog ulja sa malo praha belog luka i bosiljka. Kad se malo prohladi premazati preko testa, posuti naseckanim šampinjonima – do 150 gr. i origanom. Peći.

Rolat od šampinjona sa karijem

Staviti 40 ml vode u šejker i kesicu Protekal hleba. Promešati i razliti u prethodno podmazan plastični plići pravougaoni sud. Staviti u mikrotalasnu rernu i peći 1 ½ minut. U tiganju izdinstati 50g iseckanih pečuraka sa prahom belog luka i peršunom. Kada porumene, dodati paradajz iseckan na kockice i dodati kari začin. Izdinstati još malo, a onda masu premazati po ispečenom hlebu i umotati u rolat.

Protekal hleb sa spanaćem

Obariti i najsitnije iseckati 50 gr. spanaća. Procediti i dodati u smesu za Protekal hleb i peći po uputstvu 20 min. Pripremiti 250 grama grilovanih zelenih paprika, začiniti sa par kapi maslinovog ulja, malo sirćeta, dodati beli luk i peršun i jesti sa ispečenim proteinskim hlebom.

Krompir pire

Restovani krompir

Izdinstati sušeni crni luk na vodi, sa malo maslinovog ulja. Dodati malo aleve paprike. Pomešati sa umućenim Protekal krompir pireom.

Spanać sa krompir pireom

200 gr. spanaća ili blitve skuvati i sitno iseckati. Začiniti po ukusu – so, biber, beli luk u prahu i majčina dušica. Na teflonu propržiti 100 gr. šampinjona (seckanih na listiće), preliti sa pola kašike maslinovog ulja i pomešati sa spanaćem. Umutiti Protekal krompir pire po uputstvu i dodati u malo prohlađenu smešu spanaća i šampinjona.

Slatkiši

Čokoladni biskvit

U šejker sipati 80-90 ml vode i u njoj rastvoriti 2 tablete aspartamskog zaslađivača. Dodati sadržaj kesice Protekal kakao napitka i promešati. Kada se rastvori dodati kesicu Protekal hleba i dobro promešati. Masa bi trebalo da bude gusta. Podmazati ili staviti korpice u modlu za mafine (4 kom). Uliti kašikom umućenu masu u kalupe i peći 20 min. u prethodno zagrejanoj rerni na 200 stepeni.
Napomena: možete pojesti za jedan obrok samo 2 mafina, jer su napravljeni od 2 kesice.

Savet pri mućenju pudinga

Mogu se mutiti mikserom. Dobija se lepa penasta struktura.