ZNAČAJ FIZIČKE AKTIVNOSTI

Fizička aktivnost je jedan od najvažnijih koraka u poboljšanju zdravlja. Nepravilan način ishrane i manjak fizičke aktivnosti su glavni faktori rizika za nastanak hroničnih , bolesti. Redovna umerena fizička aktivnost smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti, moždanog udara, osteoporoze, dijabetesa, depresije, gojaznosti… Regulacija telesne težine i održavanje postignutih rezultata na duge staze se mnogo lakše postižu uz redovnu fizičku aktivnost. Ako želimo da održimo telesnu težinu, unos i potrošnja energije moraju da budu u ravnoteži. Fizička aktivnost povećava volumen mišića, povećava bazalni metabolizam, povećava energetsku potrošnju. Posle treninga je čak do 72 sata povećana potrošnja energije nego pre treninga.

FIZIČKA AKTIVNOST I DIJABETES

Dijabetes tip 2 javlja se u srednjem dobu, posle 30. godine života i direktno je vezan za način života i ishranu. Fizička aktivnost povećava osetljivost ćelija organizma na insulin, popravljaju se insulinska rezistencija i hiperinsulinemija. Samim tim se popravlja metabolizam glukoze, pa i ne dolazi do stvaranja i nagomilavanja masnog tkiva. Fizičkom aktivnošću kontroliše se telesna masa. Gubitak na težini povećava kontrolu nivoa glukoze u krvi, a to je ključni faktor u sprečavanju komplikacija dijabetesa!

FIZIČKA AKTIVNOST U PROTEKAL DIJETI

U toku Protekal dijete savetujemo redovnu laganu fizičku aktivnost. U samom početku dijete preporučujemo dva puta po pola sata dnevno umerene fizičke aktivnosti – brzog hoda, vožnje bicikla ili plivanja. U zavisnosti od faze dijete u kojoj je pacijent, zavisi jačina i vrsta fizičke aktivnosti. Redovnom fizičkom aktivnosti u toku same dijete pospešujemo brzinu gubljenja suvišnih kilograma, stvaramo naviku za zdrav život i preveniramo kasnije vraćanje izgubljenih kilograma. Učinite fizičku aktivnost svojom svakodnevnom rutinom. Dodatna fizička aktivnost koja nam je potrebna zavisi od stila života, posla kojim se bavimo, godina, pola i drugih faktora. Odaberite vežbe ili sport u kojima ćete uživati.